Paris je t'aime!

Paríž...môj sen už od detstva. Elegantné outfity francúziek, malé kaviarničky, krásne historické budovy, pamiatky, uličky, módne domy všade naokolo. Toto všetko ma na meste Paríž neskutočne fascinovalo. A samozrejme, zabudla som aj anonymitu. Možno je to pre niekoho nepochopiteľné a možno práve to je pre niekoho negatívum, mne by to rozhodne niekedy vyhovovalo.

A môj sen sa splnil. Dostala som ten najkrajší darček od mojej rodiny aký len pre mňa mohol byť.
Tu sa s vami podelím o zaujímavé miesta Paríža, jeho originalitu a samozrejme nejaké naše fotečky.


  • Ako inak by sa náš trip mohol začať, ak nie našim obľúbeným letom.

  • ako prvá zastávka bola múzeum Louvre. Proste neskutočný umelecký zážitok. No aj nejaké sklamania, ako napríklad originál Mony Lisy- jeden maličký obraz, ktorý by ste si ani nevšimli, keby okolo neho nestálo asi milión číňanov, ktorí ho fotia stýkrát. A trošku sme sa tam medzi tými obrazmi a sochami aj stratili, no nakoniec sme po blúdení Louvrom našli svoju skupinku. :)
  • Notre dame, ešte pred tou strašnou nehodou :( neskutočné, ako sa niečo môže len tak zničiť
  • a na koniec tohto dňa Luxemburské záhrady, kde by sme mohli byť celý deň...pokojné miesto, kde stratíte pojem o čase

  • druhý deň...čo iné ako ikonická a neodmysliteľná časť Paríža- Eiffelovka. Zhodli sme sa, že síce je výhľad z nej nádherný (a to sme boli len na druhom poschodí z troch) okolie na nás zapôsobilo viac. 
  • zhora sme si odniesli aj neskutočne predražený suvenír makrónky, no musím povedať, že tá chuť stála za to 

  • slávne divadlo Moulin Rouge a bazilika Sacré-Cœur, pri ktorej sa nachádza aj štvrť Montmartre s umeleckými maľbami a reštauráciami
Tu sa nám stala aj taká zlatá príhoda. Ako sme si so sestrou pozerali maľby, niektoré sme veľmi obdivovali a pri niektorých sme si zase museli robiť srandu a zase niektoré sme zkritizovali...a vtedy sa nás predávajúca spýtala, či sme zo Slovenska (nie som si istá, či to zistila podľa reči alebo podľa kritizovania 😂)...čo už, ale bolo to nakoniec milé stretnutie.
  • zámok Versailles a jeho neuveriteľne krásne, no aj poriadne veľké záhrady s 372 sochami, 600 fontánami a viac ako 20 míľami kanálov, 210 000 kvetmi a 200 000 stromami...a tam som naozaj obdivovala ako sme sa nemohli stratiť

 Tak to by bolo asi všetko...stále verím, že sa nakoniec do Paríža vrátim, no ktovie, či ešte ako turista alebo aj na dlhšie...
A čo vy, už ste niekedy navštívili Paríž?...Alebo máte aj nejaké nie až tak známe obľúbené miesta v tomto meste? 💛
-your R&G

Komentáre

  1. Super článek :) Paříž je fakt krásné město, obzvláště ve středu kolem Eifelovky :) jednou jsem Paříž navštívila a příště bych chtěla nakouknout spíše do jiných míst Francie :)

    Maris

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelý článok <3 Dúfam, že sa mi raz podarí navštíviť toto nádherné mesto rovnako ako aj iné francúzske miesta :) Muselo to byť nádherné :)
    NORALIC

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hezký článek a skvělé fotky! Já v Paříži ještě nebyla, ale určitě se tam někdy plánuji podívat. :)
    Snad sis to užila i za mě!
    Mimochodem, zaujaly mě i ostatní články, přidávám se k pravidelným čtenářům! <3
    Tereza's journal

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jéé, tak to jsem moc ráda, že se ti splnil sen a podívala ses do Paříže ♥ Já jsem v Paříži byla jednou před pár lety a úplně mě moc nezaujala.. ale ráda bych se do Paříže podívala znovu, abych si napravila dojem z ní :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvelý článok! V Paríži som bola naposledy asi pred skoro 8 rokmi, tak snáď sa mi podarí ho zase čím skôr navštívíť.
    https://inainbratislava.wixsite.com/mysite

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já v Paříži byla tři týdny, původně jsem tam měla mít 4 měsíce praktickou stáž, ale zaměstnavatel mi na konec nedal pozici, co jsem měla slíbenou, a tak jsem odjela domů. Nicméně, je to krásné město, no má to jedno velké ALE. U památek jsem byla vážně zklamaná, protože tam byl pořád někdo, kdo mě otravoval - černoši mi cpali Eiffelovky nebo nějaké náramky, ženy které vypadaly jako z blízkého východu mě nutily něco podepisovat, narazila jsem na spoustu míst, kam jsem se ani neodvážila, protože tam kempovali nejspíš lidé bez domova. Tohle by si měli v Paříži trochu ošéfovat, protože mi to docela zkazilo dojem ze všech těch architektonických krás.
    Pořídila jsi ale nádherné fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujeme veľmi pekne za všetky komentáre. <3