Vstávanie nemusí byť také zlé...

Viem, že nikto nemá rád vstávanie a nikomu sa nechce opustiť svoj hrad a znova čeliť realite. No tak to už je. 
Je to ťažké zvlášť v týchto studených a tmavých ránach. A potom to veľmi ovplyvňuje aj našu náladu počas celého dňa. Ale nemusí to tak byť! Veď jeseň je úžasná a nechceme, aby nám zlé ráno narušilo celý deň. 
Skúsme si ho aspoň kúsok spríjemniť. A áno dá sa to! Tu sú niektoré moje tipy.


1. Vstávajte skôr ako ste zvyknutí

Skús si nastaviť budík najskôr len o pár minút skôr a  postupne môžeš zvyžšovať. Rýchlejšie si na to zvykneš a uvidíš ako aj pár minút ti pomôže. Viem že je to dosť ťažké, ale keď vstanete skôr automaticky budete mať na všetko viac času, nebudete sa tak stresovať a navyše budete mať dosť času aj na vychutnanie rannej kávy, či počúvanie hudby, ktorá vás správne naladí. 

2. To-do list

Ako som si začala písať denník alebo lepšie bullet journal ide mi všetko akosi ľahšie. Menej vecí zabúdam a je to skvelá organizácia na každý deň. Večer si vždy napíšem čo by som chcela zajtra stihnúť a dokázať, naplánujem celý nasledujúci deň a skontrolujem či som všetko splnila z predchádzajúceho dňa. 

3. Po prebudení sa napi! 

Naše telo sa počas spánku dosť dehydratuje, a preto musíme hneď doplniť zásoby. Najlepšie čistú vodu alebo s pridaním pár ovocia. 

4. Zdravé raňajky sú základ

To už asi všetci vedie, no aj tak to neberú vážne. Raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa. Dodajú energiu a spojené s kávou zlepšia náladu. Na zdravé raňajky tu mám pár rýchlych tipov: 
  • Ovsená kaša s ovocím
  • Hriankový chlieb s arašidovým maslom a banánom
  • Toast s avokádom
  • Uvarené vajce alebo omeleta
  • Ovocný šalát
  • Jogurt alebo mlieko s vločkami/ musli s ovocím


5. Dať alebo nedať si kávu?... 

Myslím, že nad týmto sa už väčšina z vás zamýšľala. Musím sa priznať, že aj ja a neviem nájsť na to až takú odpoveď, ktorá by ma plne presvedčila. 
Na lačný žalúdok môže káva spôsobiť podráždenosť a nervozitu. Ak ste nestihli raňajky, ale kávu už máte v sebe, môže vám spôsobiť kyselinu. Príliš veľa kávy na lačný žalúdok spôsobí nepríjemné pocity v zažívacom systéme. Čiže káva je najlepšia len po malom množstve a skúste ju niekedy vymieňať s čajom (aj čierny čaj s mliekom je oveľa jemnejší a takisto vás nabudí). 

6. Lepšie ráno s hudbou

Neviem ako vám, ale mne ide s mojím obľúbeným playlistom všetko ľahšie. Zlepší mi to náladu a aspoň trochu sa začnem tešiť na nový deň. 


7. Správna motivácia

Aj keď ráno nie je úplne najkrajšie a nám sa nič nechce, nájdime si tú správnu motiváciu alebo citát, ktorý nám bude spríjemňovať celý deň.
Ďakujem za váš čas. A dúfam, že som vám vaše ráno aspoň kúsok spríjemnila.
Your G... ❤❤❤


Komentáre