Ako nájsť správnu motiváciu?

Neviem ako pre vás, ale pre mňa to bolo vždy to najťažšie. Vydržať motivovaná po celý čas, keď som chcela niečo dosiahnuť.
Vyzeralo to nejako takto: na začiatku som mala neskutočne veľa odhodlania a motivácie...vyhľadávala som citáty, obrázky, ľudí ktorí ma motivovali...po malom zlyhaní som sa často hneď zrútila a aj keď som chcela ďalej pokračovať nebolo to pre mňa ľahké...ale pokračovala som...no a zase to išlo odznova.
Motivácia je vo všetkom veľmi dôležitá, ale len vtedy, keď je správna. Ako sa správne a dlhodobo motivovať?


  1. Menšie ciele- myslím, že v tomto robíme chybu najviac. Dávame si hneď na začiatku veľké ciele a keď to nejde tak rýchlo ako podľa našich predstáv-jednoducho sa na to vykašleme. Skúste isť na všetko postupne a uvidíte, že budete na seba oveľa viac hrdí a vydržíte to až k úplnému goalu.
  2. Malé odmeny- toto rozhodne zaberá. Po každom dosiahnutí (aj keď malého cieľu) sa skúste niečím odmeniť, stačí, aby to bola aj úplná maličkosť (kvety, deň oddychu, self-care day, niečo, čo vo výklade dlho obdivuješ...)
  3. Podobné ciele- nájdi si ľudí alebo aj nejaké osobnosti na instagrame, ktoré ťa budú motivovať a budú mať podobné ciele.
  4. Plán- bez neho to nejde. Tiež sa spája s menšími cieľmi, naplánuj si ciele postupne. Účelom je mať jasnú predstavu o tom, čo chcete dosiahnuť a ako to dosiahnete.
  5. Nechajme si čas pre seba- Je dôležité nastaviť si čas počas dňa aj pre seba, pretože sa zvyčajne stratíme a zabudneme na seba. Počas tejto doby sa môžme ísť prejsť do prírody, meditovať, cvičiť, alebo proste robiť, čo nás baví...
  6. Vždy pozitívne- na toto nie je žiadny návod. Každý človek má úplne iné myslenie, ale jednoducho si "vyberte šťastie" a nikdy sa nenechajte odradiť negatívnym okolím.  
  7. Pravidelný spánok- nikdy nepodceňujte hodnotu dobrého nočného spánku pre motiváciu. Môžem povedať, že je to najdôležitejšia vec pred všetkými vyššie uvedenými...

A hlavne na seba nebuďte tvrdí...všetci sme predsa len ľudia. To najdôležitejšie je mať rád sám seba.

Komentáre

  1. S menšími cíly souhlasím, je to chyba, kterou by se měl každý odnaučit. A důležitý bod. Super článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvělá článek! ♥ Já poslední týdny docela bojuju s nedostatkem motivace.. Chvilku mám vždycky takový odhodlání, že to všechno zvládnu, ale pak se to zas celý obrátí a mně se nechce vůbec nic :/ Ale poslední dobou jsem zjistila, že na mě funguje stanovovat si menší cíle a postupně se díky nim dopracovat k těm větším :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pod toto by som sa mohla podpísať, úplne so všetkým súhlasím!

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super článek, nemůžu jinak než souhlasit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Súhlasím so všetkým, čo už je napísané a vyzdvihujem bod číslo 4. Nie je nič lepšie ako si veci plánovať :)
    NORALIC

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujeme veľmi pekne za všetky komentáre. <3